проверочные работы
Sport.
I. Translate into Russian.
-
She can play basketball very well.
-
Can you play the piano?
-
He is a good swimmer.
-
Have you got a sports ground at your school?
II. Complete the sentences using the words in brackets ( swim, roller- skate, ice, ski, skate, skating-ring )
-
I can’t __________________________.
-
We can__________ and_________ in winter.
-
People can_________________ in summer.
-
Children like to go to the _________________.
-
Can you dance on the____________________.
III. Translate into English.
1.Я хожу в бассейн с друзьями каждую неделю.
2.У нас есть спортивный зал в школе.
3.Он футбольный болельщик.
4.Дети любят играть в снежки.
5.Сможете ли вы слепить снеговика?
-
Choose the right form of the verb.
-
She ______________(like, likes) to play with ball.
-
Children __________(swim, swims) every day.
-
_______(Do, does)they play basketball well?
-
He______(have, has)got a friend.
-
My sister _____________(don’t, doesn’t)(like, likes) to play with balls.
What do you want to be?
-
Translate into Russian.
-
Does you sister want to be a driver?
-
I have got many computer games.
-
Is your uncle a dentist or an engineer?
-
She is a dancer. She likes to dance very much.
-
She is a runner.
-
Make up the sentences.
1. Great Britain, we, from, are.
2. English, cousin, is, a, my, teacher, of.
3. She, in, does, an, hospital, office, work, a, in, or.
4. Like , I, very, to sing, much.
-
Write where these people work.
-
Teachers____________.
-
A worker____________.
-
Businessmen_________.
-
A dentist____________.
-
Economists__________.
-
Translate into English
-
Его сестра – домохозяйка.
-
Ее бабушка- зубной врач.
-
Мой брат – летчик.
-
Его папа- доктор.
-
Его друг- учитель.
People in the family.
-
Complete the sentence.
-
My mother is my father’s _____________.
-
His mother and his father are his________.
-
My father is my mother’s _____________.
-
Dan and Mary are their________________.
-
My sisters sons are my________________.
-
Translate into English.
-
Женщина- женщины.
-
Мужчина- мужчины.
-
У них есть один ребенок.
-
Дочь моей сестры- моя племянница.
-
У тебя есть двоюродный брат.
-
Choose the right variant of the verb.
1. Mother __________(like, likes) to sing.
2. Father ___________(go, goes) to hospital every week.
3. Parents ___________(swim, are swimming) now.
4.My brother _________( runs, is running)at the moment.
5.Sisters ____________(do, does) exercises every day.
The Present Perfect Tense.
-
Choose the right form of the verb.
-
He_________(have ,has)just bought a nice car.
-
We _________(has, have) been to school today.
-
They________(has , have)already arrived.
-
________(Has, have) she brought the book yet.
-
I________(has, have)just returned home.
-
Translate the words given in brackets.
1.We haven’t seen each other__________(в последнее время).
2.I have known Pete __________( в течение) 2 years.
3.He has _________(никогда) been to England.
4. I haven’t met my friend __________(недавно).
-
Translate into English.
1.Она уже съела все конфеты.
2. Они еще не вернулись.
3.Мы живем в Москве в Течение 10 лет.
4.Вы когда –нибудь летали на самолете.
5.Она только-что написала письмо.
- Международный вебинар «Рисование ватными палочками как нетрадиционная техника рисования и метод коррекции психических состояний дошкольников»
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
- Вебинар «Игровая деятельность, направленная на развитие социально-коммуникативных навыков дошкольников: воспитываем эмпатию, развиваем умение договариваться и устанавливать контакты, осваиваем способы разрешения конфликтных ситуаций»
- Современные тенденции развития шахматного образования в РФ. Научные идеи и концепции обучения шахматной игре
- Международный вебинар «Требования охранительного педагогического режима к коррекционно-образовательному процессу для обучающихся с НОДА»
- Международный вебинар «Методические подходы к конструированию заданий и оцениванию математической грамотности обучающихся в рамках реализации ФООП»