Контрольная работа за первое полугодие для 3 класса по учебнику "Spotlight" .
Контрольная работа за I полугодие для учащихся 3 класса
-
вариант
-
Впиши формы глагола to be (is, am, are):
1. The puppet _____funny. 6. We________ f rom Russia.
2. I_____ eight. 7. Your house ______beautiful.
3. It_______ yellow. 8. You______ my friend.
4. My cat _______ not fat. 9. They ______my sisters.
5. They ________a happy family. 10. She_____ my mother. (1х10) =
-
Выбери правильное слово и подчеркни его:
1. pencil, rubber, book, train
2. Science, Maths, bed, English
3. ten, chair, five, ten
4. rocking horse, doll, book, ball
5. dad, mum, chimp,grandma
(2x5) =
-
Прочитай и выбери:
1. This is my little brother. His /Her name is Sam.
2. Look at our/its school. It’s big.
3. Hello, I/my am Laura.
4. This is my sister. Her / Your name is Lulu.
5. She’s my mum. His/ Her name is Linda.
(2x5)=
-
Измени предложения, следуя образцу:
This is a horse. These are horses.
1.This is an apple. ________________________________
2. That is a ball. __________________________________
3. These are planes. ________________________________
4.Those are dolls._________________________________
5. That is a train. __________________________________
(2x5)=
5. Напиши существительные множественное числе:
1. a rubber – 4. a tooth -
2. an armchair – 5. a child -
3. a foot -
(2х5) =
6.Напишите названия предметов:
(2х5)=
7. Заполни пропуски словами This, that, these, those:
(2х5)=
8. Впишите в пропуски has got, hasn`t got, can, can`t:
(2x7)=
9. Впиши недостающие буквы:
(1x9)=
10. Прочитай и закончи:
I’ve got a pet cat. Her name is Elsa. She’s got fat, white body, big green eyes and a long tail. Elsa can jump and she can climb, too!
My pet: e.g. cat Name: 1) ……………………. Has got 2)……………………. 3)……………………. 4)……………………. Can: jump and 5) ………… |
(2x5)=
Контрольная работа за I полугодие для учащихся 3 класса
-
вариант
1. Впиши формы глагола to be (is, am, are):
1. I_____ tall. 6. We________ from Russia.
2. Sveta _____nine. 7. Your house_______ nice.
3. You________ my friend. 8. It_______ a cat.
4. My cat _______fat. 9. My name is _____
5. She_______ my teacher. 10. We ________ a happy family.
(1x10)=
2. Выбери правильное слово и подчеркни его:
1. mum, dad, friend, grandma
2. father, grandfather, sister, brother
3. Sam, Ted, Dolly, Jack
4. bag, cake, dad, lamp
5. horse, cat, elephant,egg
(2x5) =
3. Прочитай и выбери:
1. This is my little sister. His /Her name is Anna.
2. Look at our/its car. It’s black.
3. Hello, I/my am Lulu.
4. This is my fish. Its / Your name is Bubbles.
5. He’s my dad. His / Her name is Frank.
(2x5)=
4. Измени предложения, следуя образцу:
This is a pet. These are pets.
1. This is a frog. ___________________________________
2. That is a ball. __________________________________
3. These are carrots. ________________________________
4. Those are chairs._________________________________
5. This is an armchair. _______________________________
(2x5)=
5. Напиши существительные множественное числе:
1. a horse – 4. a foot -
2. an elephant – 5. a mouse -
3. a man -
(2х5) =
6 .Напишите названия предметов:
(2x5) =
7. Заполни пропуски словами This, that, these, those:
(2x5) =
8. Впишите в пропуски has got, hasn`t got, can, can`t:
(2x7)=
9. Впиши недостающие буквы:
(1x9)=
10. Прочитай и закончи:
I’ve got a pet parrot. Her name is Beauty. She’s got small blue head, a fat body and a long green tail. Beauty can fly and she can talk, too! She’s lovely.
My pet: e.g. parrot Name: 1) _________________ Has got: 2) _________________ 3) _________________ 4) __________________ Can: fly and 5) _____________ |
(2x5)=
- Вебинар «GOOGLE-формы как практический инструментарий в повседневной деятельности педагога»
- Новые технологии обучения младших школьников английскому языку в условиях реализации ФГОС
- Вебинар «Youtube-канал как неотделимый компонент GOOGLE-аккаунта»
- Использование лексических игр в преподавании английского языка для младших школьников
- Вебинар «Игровая деятельность, направленная на развитие социально-коммуникативных навыков дошкольников: воспитываем эмпатию, развиваем умение договариваться и устанавливать контакты, осваиваем способы разрешения конфликтных ситуаций»
- Развитие УУД на уроках иностранного языка в начальной школе