English – a global language
I. Complete the sentences. Use nationality words.
1. Did you eat … cheese when you were in Holland?
2. …tea comes from China.
3. Sumo is a …sport in which two very large men fight.
4. The… live on the British Isles.
5. Do people in Mexico speak …like people in Spain?
6. Tom and Jack are Canadians. Do they speak … or …
7. The … celebrate the New Year holiday in the hottest time of the year.
8. They speak … in Paris.
II. Complete the sentences. Use prepositions.
1. She asked me to wait… her.
2…. the beginning of the lesson we practiced… writing.
3. “ Follow …me”.
4. Who does the book belong …?
5. They prefer to travel …train or … plain.
6. Your answer was really good, …fact it was perfect.
7. …the following day the weather was hot and sunny.
III. Make up the sentences using the Present Perfect.
1. To eat the porridge/not to eat the soup.
2. To finish the homework/not to play chess.
3. To win the race/ not to get the prize.
4. To have money/ not to buy a new car.
5. To grow flowers/ not to sell
IV. Ask questions.
1. They have eaten traditional Russian food during the Olympic Games.
2. She has been to the Baikal this year.
V. Translate.
Научные факты, настоящий друг, большой запас слов, разные культуры, наука и техника, возможный ответ, популярный среди туристов, приятный голос, на свежем воздухе, правильное произношение, в начале рассказа.
VI. Write British and American variants.
Конфета, аптека, плита, осень, печенье, бензин, брюки, кран, грузовик, лифт, мусор.
Боташева Фатима Ханапиевна
Высшая квалификационная категория
КЧР, Малокарачаевский район, с. Красный Курган
МКОУ « СОШ №10 им. С. К. Магометова с. Красный Курган»
Английский язык
Афанасьева О. В., Михеева И. В. «Английский язык. 4 год обучения»
Тема «English – a global language.»
8 класс
45 минут
Test. English – a global language.
I. Complete the sentences. Use nationality words.
1. Did you eat … cheese when you were in Holland?
2. …tea comes from China.
3. Sumo is a …sport in which two very large men fight.
4. The… live on the British Isles.
5. Do people in Mexico speak …like people in Spain?
6. Tom and Jack are Canadians. Do they speak … or …
7. The … celebrate the New Year holiday in the hottest time of the year.
8. They speak … in Paris.
II. Complete the sentences. Use prepositions.
1. She asked me to wait… her.
2…. the beginning of the lesson we practiced… writing.
3. “ Follow …me”.
4. Who does the book belong …?
5. They prefer to travel …train or … plain.
6. Your answer was really good, …fact it was perfect.
7. …the following day the weather was hot and sunny.
III. Make up the sentences using the Present Perfect.
-
To eat the porridge/not to eat the soup.
-
To finish the homework/not to play chess.
-
To win the race/ not to get the prize.
-
To have money/ not to buy a new car.
-
To grow flowers/ not to sell
IV. Ask questions.
-
They have eaten traditional Russian food during the Olympic Games.
-
She has been to the Baikal this year.
V. Translate.
Научные факты, настоящий друг, большой запас слов, разные культуры, наука и техника, возможный ответ, популярный среди туристов, приятный голос, на свежем воздухе, правильное произношение, в начале рассказа.
VI. Write British and American variants.
Конфета, аптека, плита, осень, печенье, бензин, брюки, кран, грузовик, лифт, мусор.
- Вебинар «GOOGLE-формы как практический инструментарий в повседневной деятельности педагога»
- Вебинар «Игровая деятельность, направленная на развитие социально-коммуникативных навыков дошкольников: воспитываем эмпатию, развиваем умение договариваться и устанавливать контакты, осваиваем способы разрешения конфликтных ситуаций»
- Вебинар «Youtube-канал как неотделимый компонент GOOGLE-аккаунта»
- Вебинар «Детская агрессия: нейроигровые приемы обучению саморегуляции, способам выражения гнева в приемлемой форме, формирование позитивных качеств личности»
- Международный вебинар «Российское общество «Знание» (РОЗ): реализация государственной политики в области воспитания, социальной поддержки и социальной защиты обучающихся и воспитанников образовательных организаций и людей пожилого возраста»
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
Согласно критериям
С уважением, С.А. Колодин.