Сценарий летнего концерта: «Путешествие к динозаврам»
Сценарий летнего концерта: «Путешествие к динозаврам»
Авторы: Скотникова Татьяна, Cristopher Adrian Niro.
Цель: Создание эмоционально положительного настроя у детей и взрослых в процессе совместной деятельности.
Задачи:
-Учить детей выразительно исполнять музыкальные, танцевальные и стихотворные номера.
-Развивать творческие, певческие и ритмические способности, коммуникативные навыки.
-Создать у детей и родителей праздничное настроение.
-Способствовать развитию взаимосвязи родителей с ДОУ,
-сформировать представление у детей о прошлом, о динозаврах и особенностях их существования.
Этапы:
-подготовительный этап;
-основной этап;
-Заключительный этап.
Подготовительный этап:
-подготовить сценарий выступления,
-ввести детей в тему мероприятия путем рассказа, видеоматериала, презентации и т. д.
- репетировать
Dinosaur Earth
STAGE: Teacher and Students are standing on stage right. Dinosaurs are back stage behind a backdrop painting of the crustaceous period. Dinosaurs come to centre stage during their songs/poems and exit stage left. All actors come to centre stage for final songs/dances
SONGS:
“T-Rex”: (Provided my Ms. Elena)
“1,2,3 Check out my Horns”: https://www.youtube.com/watch?v=uqYfyza4e-c
“My Neck’s So Long”: https://www.youtube.com/watch?v=do5vkwjO0pI
“Velocirap”: https://www.youtube.com/watch?v=do5vkwjO0pI
COSTUMES:
-T-Rex
-Apostasaurus
-Triceratops
-Velociraptors
-Teacher outfit (smart pants, shirt, shoes, tie OR explorer costume)
-Student attire (not uniform, explorer outfits)
PROPS/STAGE DESIGN:
-Cardboard bush (for students/teacher to hide behind)
-Cardboard background representing the dino-era (redish brown sky, volcanos, plants)
-Fake meat/vegetation
Teacher: Vova
Students: Tanya, Polina, Roman (funny student), Adehl
T-Rex: George, Lyosha
Brontosaurus: Kamila, Amalia, Beata, Liza
Raptors: Sasha B/L, Fedor
Triceratops: Nastya//Masha/Platon
Narrator: This is a story about a class of students (students step forward, applause), and their teacher (Vova steps forward, applause). They travel back in time to see what dinosaurs were like (Dinosaurs step forward, applause. Return back stage). They learn many valuable lessons from the past. This is their story (applause).
Vova: Welcome to Earth 65 million years ago. Here we will see many dinosaurs
ALL STUDENTS: Wow!
Vova: What is a T-Rex?
Tanya: T-REX is a dinosaur
Vova: What kind of Dinosaur?
Polina: A mean dinosaur
Tanya: With sharp teeth
Polina: And tiny arms
Roman: And it roars like this: ROARRRR
Vova: It what?
ALL STUDENTS: ROAAAAARRRRRRSSS
Tanya: Look, real Trex (worried)
Roman: They look hungry (relaxed, not understanding the seriousness of the situation)
Polina: Very hungry (more worried)
Vova: Quick, hide!
T-Rex dinosaurs enter slowly and menacingly from stage left, students hide behind a bush
George: Hey, I’m a Tyrannasaurus Rex
Alexey: So big you got to give me respect
George: I’m heavy, 16000 pounds
Alexey: Big strong legs and a tail for support
George: My tail is long but my arms are short
Alexey: My mouth is big and my teeth are scary
George: Big long teeth make it easy to eat
Alexey: And I’m a carnivore, which means I eat meat
T-Rex Song (all cast)/ Trex sing/dance:
All students and teacher hide behind a bush as the two T-rex approach
T REX SONG (Ms. Elena has the link)
T-Rex Dinosaurs exit stage left
Tanya: They were so big
Polina: And mean
Roman: I like to eat pizza, what do dinosaurs eat?
Vova: Some eat meat, some eat plants
Apostasaurus Dinosaurs enter slowly from stage left
Roman: Look at those trees, they are walking (casually)
Polina: Those aren’t trees (surprised)
Students and Teacher stand back in awe
Apostasaurus’ occupy centre stage for song/poems
Chrous (dinosaurs only)/Bop heads during “I can bump my head up and down when I’m rapping my song”
My neck’s so long
And my neck’s so strong
I bump my head up and down while I’m rapping my song
Kamila: What’s up, I’m an apostasaurus
Amalia: I’m the biggest thing in this whole forest
Beata: Got a long, long, long, long neck
Liza: Don’t get it twisted
Beata: I’m the biggest animal that ever existed
Amalia: Is there anyone bigger than me? I wonder…
Kamila: Trex?
All: No
Amalia: Triceratops?
All: No
Beata: Velociraptors?
Liza: We can crush them with our toe
Amalia: We’re the biggest, nobody wants to fight
Nobody’s at our height, or in our eyesight
STUDENTS/TEACHERS/DINOSAURS sing Chorus (very loud), dinosaurs bop heads up and down and sideways
Apostasaurus exit stage left
Tanya:
There are so many cool dinosaurs
Roman: Hey, can you guess which one is my favourite?
Polina: The green one?
Roman: No
Tanya: Triceratops?
Roman: Nope
Polina: Velociraptor?
Roman: Exactly! Small and fast, just like me
Velociraptors enter stage right, quickly
Vova: Look more dinosaurs
Polina: Coming fast
Velociraptors occupy centre stage for rap
CLASS:
(Rapping gestures)
Velocipraptors, Velocirappin
Don’t get too close or teeth will start snappin
Velociraptors, Velocirappin
Alex L: For dinosaurs we are small
Alex B: 6 feet long and 3 feet tall
Alex L: But that doesn’t matter at all
Alex B: We’re very quick when it’s time to brawl
ALEX B: Long strong legs with lots of power
ALEX L: Running 24 miles per hour
ALEX B: We don’t want to eat that flower
BOTH: Give us meat and we’ll devour
Both run after a piece of meat off stage left
Tanya: They are so fast
Vova: Who knows a very slow dinosaur?
ALL STUDENTS: Hmmmm…
Polina: I know! Triceratops?
Roman: What’s that?
Vova: It’s a dinosaur that eats plants
Tanya: And has three horns
Triceratops enter from stage left
Tanya: Hey look, here they come now…
ALL:
1,
2, 3, check out my horns!
1, 2, 3, check out my horns!
NASTYA:
I'm triceratops up in this place.
PLATON: "Triceratops"
means 3-horns face.
ADEHL:
What do I use them for?
MARIA: Scientists debate.
NASTYA: Maybe
for defense?
PLATON: Or to find a mate.
ADEHL: I love my horns
PLATON: It’s kind of like a crown
NASTYA: I’m a kind of Queen
PLATON: But I'm a herbivore, I only eat plants.
ALL CAST:
1,
2, 3, check out my horns!
1, 2, 3, check out my horns!
1! 2! 3!
Triceratops exit stage left
Vova: All the dinosaurs disappeared. What do you think happened?
Roman: They moved, to Mars or Jupiter
Tanya: They’re dead, a giant asteroid hit the planet
Vova: That’s what scientists think
Polina: Uh oh, an asteroid is approaching
Vova: Let’s get back in the time machine, quick
Russian Conclusion
Entire cast are on stage, sing songs, recite poems about how important it is to take care of our planet
Настя
Динозавр
– это ящер огромный
Жил
когда-то, но мы его помним.
Лиза
Динозавра
давно уже нет –
По
костям его создан скелет.
Георгий
Шея
длиннее жирафовой шеи –
С
деревьев листву доставать ей умеет.
Полина
Бродили
мы в парке среди динозавров
Туда
непременно пойдём ещё завтра.
Леша
Динозавр
разместился в дом полностью чтоб,
Надо
строить ему дом с большой небоскрёб.
Таня
Очень
жаль, динозавр не дожил до меня –
Я
завёл бы себе его вместо коня!
Саша
Б
Очень
жаль, динозавр до меня не дожил –
Он
бы дом вместо пса у меня сторожил.
Амалия
Динозавр
высок, но опасны высоты –
Вместо
мух у него мельтешат самолёты.
Платон
Динозавру
работать пожарником нужно –
Он
без лестниц любого спасёт потому что.
Камила
Появляется
мель. Что случилось с рекой? –
Динозавры
устроили здесь водопой.
Рома
В
мире много прекрасных зверей!
В
мире много и раков, и змей!
Соболь,
ласка, прекрасный бизон!
И,
конечно, огромный питон!
Беата
В
мире много и птиц, и червей!
И,
конечно, полно коней!
Куропатка,
снегирь и фазан!
И,
конечно, прекрасный кулан!
Саша
Л
В
мире много кротов, грызунов!
В
мире много различных котов!
Леопард
и гепард, ягуар!
Много
чудных мышей, капибар!
Вова
В
мире много различных собак!
Берегите!
Иначе ведь крах.
Потеряем
лисиц и волков,
И
красивых собак и песцов.
Андрей
В
мире много китов и акул!
Всем
известен прекрасный манул!
И
кого только нет на земле,
Под
водой, под землёй, на воде!
Адель
Всех
животных нельзя обижать!
Ведь
их надо везде охранять!
Ведь
животные – гордость Земли!
Человек!
Не забудь! Ты пойми!
Маша
Если
будем мы их пугать,
Если
будем мы их обижать,
Потеряем
мы всю красоту:
И слонов, и волков, какаду.
Финальный
танец.
Основной этап
-Приветствие родителей торжественной речью на концерте;
-выступление,
-танцевальный номер.
Заключительный этап (финальная речь):
Воспитатели: Наши замечательные дети и уважаемые родители, мы поздравляем вас с окончанием очередного учебного года. Надеемся, что наша увлекательная история о динозаврах вас заинтересовала и на каникулах вы узнаете о них больше полезной и интересной информации и не только о них. Будем ждать ваших историй в новом учебном году. Желаем хорошего отдыха и успехов в новом году,
- Вебинар «Формирование детского коллектива как основа позитивной социализации»
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
- Вебинар «Речевая развивающая среда дошкольной образовательной организации в соответствии с требованиями ФГОС ДО»
- Квест – современная игровая технология обучения дошкольников в условиях ФГОС ДО
- Диагностическая работа в образовательной организации в соответствии с ФГОС. Диагностика эмоционально-личностных особенностей детей
- Вебинар «Развитие поисково-исследовательской активности ребёнка в семейном воспитании как одна из главных образовательных задач ФГОС ДО»