В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

Учебно-Методический портал
Чёрная пятница! С 20 по 22 ноября 2024 г. Скидки 75% на ВСЁ! Подробнее

Сценарий летнего концерта: «Путешествие к динозаврам»

Сценарий летнего концерта: «Путешествие к динозаврам»

Татьяна Скотникова
Тип материала: Мероприятие
просмотров: 1963 комментариев: 1
Краткое описание
Цель: Создание эмоционально положительного настроя у детей и взрослых в процессе совместной деятельности

Дистанционное обучение педагогов по ФГОС по низким ценам

Вебинары, курсы повышения квалификации, профессиональная переподготовка и профессиональное обучение. Низкие цены. Более 19300 образовательных программ. Диплом госудаственного образца для курсов, переподготовки и профобучения. Сертификат за участие в вебинарах. Бесплатные вебинары. Лицензия.

Файлы
Летний концерт.docx Скачать

Сценарий летнего концерта: «Путешествие к динозаврам»


Авторы: Скотникова Татьяна, Cristopher Adrian Niro.

Цель: Создание эмоционально положительного настроя у детей и взрослых в процессе совместной деятельности.

Задачи:

-Учить детей выразительно исполнять музыкальные, танцевальные и стихотворные номера.

-Развивать творческие, певческие и ритмические способности, коммуникативные навыки.

-Создать у детей и родителей праздничное настроение.

-Способствовать развитию взаимосвязи родителей с ДОУ,

-сформировать представление у детей о прошлом, о динозаврах и особенностях их существования.

Этапы:

-подготовительный этап;

-основной этап;

-Заключительный этап.


Подготовительный этап:

-подготовить сценарий выступления,

-ввести детей в тему мероприятия путем рассказа, видеоматериала, презентации и т. д.

- репетировать







Dinosaur Earth


STAGE: Teacher and Students are standing on stage right. Dinosaurs are back stage behind a backdrop painting of the crustaceous period. Dinosaurs come to centre stage during their songs/poems and exit stage left. All actors come to centre stage for final songs/dances


SONGS:


T-Rex”: (Provided my Ms. Elena)

1,2,3 Check out my Horns”: https://www.youtube.com/watch?v=uqYfyza4e-c

My Neck’s So Long”: https://www.youtube.com/watch?v=do5vkwjO0pI

Velocirap”: https://www.youtube.com/watch?v=do5vkwjO0pI


COSTUMES:


-T-Rex

-Apostasaurus

-Triceratops

-Velociraptors

-Teacher outfit (smart pants, shirt, shoes, tie OR explorer costume)

-Student attire (not uniform, explorer outfits)


PROPS/STAGE DESIGN:


-Cardboard bush (for students/teacher to hide behind)

-Cardboard background representing the dino-era (redish brown sky, volcanos, plants)

-Fake meat/vegetation


Image result for children explorersImage result for children explorers costumesImage result for t rex child's costumeImage result for Brontosaurus child's costume

Image result for triceratops child's costumeImage result for velociraptor child's costume





Teacher: Vova

Students: Tanya, Polina, Roman (funny student), Adehl

T-Rex: George, Lyosha

Brontosaurus: Kamila, Amalia, Beata, Liza

Raptors: Sasha B/L, Fedor

Triceratops: Nastya//Masha/Platon


Narrator: This is a story about a class of students (students step forward, applause), and their teacher (Vova steps forward, applause). They travel back in time to see what dinosaurs were like (Dinosaurs step forward, applause. Return back stage). They learn many valuable lessons from the past. This is their story (applause).


Vova: Welcome to Earth 65 million years ago. Here we will see many dinosaurs


ALL STUDENTS: Wow!


Vova: What is a T-Rex?

Tanya: T-REX is a dinosaur

Vova: What kind of Dinosaur?

Polina: A mean dinosaur

Tanya: With sharp teeth

Polina: And tiny arms

Roman: And it roars like this: ROARRRR

Vova: It what?


ALL STUDENTS: ROAAAAARRRRRRSSS


Tanya: Look, real Trex (worried)

Roman: They look hungry (relaxed, not understanding the seriousness of the situation)

Polina: Very hungry (more worried)

Vova: Quick, hide!


T-Rex dinosaurs enter slowly and menacingly from stage left, students hide behind a bush


George: Hey, I’m a Tyrannasaurus Rex

Alexey: So big you got to give me respect

George: I’m heavy, 16000 pounds

Alexey: Big strong legs and a tail for support

George: My tail is long but my arms are short

Alexey: My mouth is big and my teeth are scary

George: Big long teeth make it easy to eat

Alexey: And I’m a carnivore, which means I eat meat


T-Rex Song (all cast)/ Trex sing/dance:


All students and teacher hide behind a bush as the two T-rex approach


T REX SONG (Ms. Elena has the link)


T-Rex Dinosaurs exit stage left


Tanya: They were so big

Polina: And mean

Roman: I like to eat pizza, what do dinosaurs eat?

Vova: Some eat meat, some eat plants


Apostasaurus Dinosaurs enter slowly from stage left


Roman: Look at those trees, they are walking (casually)

Polina: Those aren’t trees (surprised)


Students and Teacher stand back in awe


Apostasaurus’ occupy centre stage for song/poems


Chrous (dinosaurs only)/Bop heads during “I can bump my head up and down when I’m rapping my song”


My neck’s so long

And my neck’s so strong

I bump my head up and down while I’m rapping my song


Kamila: What’s up, I’m an apostasaurus

Amalia: I’m the biggest thing in this whole forest


Beata: Got a long, long, long, long neck


Liza: Don’t get it twisted


Beata: I’m the biggest animal that ever existed


Amalia: Is there anyone bigger than me? I wonder…


Kamila: Trex?


All: No


Amalia: Triceratops?


All: No


Beata: Velociraptors?


Liza: We can crush them with our toe


Amalia: We’re the biggest, nobody wants to fight

Nobody’s at our height, or in our eyesight


STUDENTS/TEACHERS/DINOSAURS sing Chorus (very loud), dinosaurs bop heads up and down and sideways


Apostasaurus exit stage left


Tanya: There are so many cool dinosaurs

Roman: Hey, can you guess which one is my favourite?

Polina: The green one?

Roman: No

Tanya: Triceratops?

Roman: Nope

Polina: Velociraptor?

Roman: Exactly! Small and fast, just like me


Velociraptors enter stage right, quickly


Vova: Look more dinosaurs

Polina: Coming fast


Velociraptors occupy centre stage for rap


CLASS:

(Rapping gestures)

Velocipraptors, Velocirappin

Don’t get too close or teeth will start snappin

Velociraptors, Velocirappin


Alex L: For dinosaurs we are small

Alex B: 6 feet long and 3 feet tall

Alex L: But that doesn’t matter at all

Alex B: We’re very quick when it’s time to brawl


ALEX B: Long strong legs with lots of power

ALEX L: Running 24 miles per hour

ALEX B: We don’t want to eat that flower

BOTH: Give us meat and we’ll devour


Both run after a piece of meat off stage left


Tanya: They are so fast

Vova: Who knows a very slow dinosaur?

ALL STUDENTS: Hmmmm…

Polina: I know! Triceratops?

Roman: What’s that?

Vova: It’s a dinosaur that eats plants

Tanya: And has three horns


Triceratops enter from stage left


Tanya: Hey look, here they come now…


ALL:

1, 2, 3, check out my horns!
1, 2, 3, check out my horns!


NASTYA: I'm triceratops up in this place.
PLATON: "Triceratops" means 3-horns face.

ADEHL: What do I use them for?
MARIA: Scientists debate.
NASTYA: Maybe for defense?

PLATON: Or to find a mate.

ADEHL: I love my horns

PLATON: It’s kind of like a crown

NASTYA: I’m a kind of Queen

PLATON: But I'm a herbivore, I only eat plants.


ALL CAST:

1, 2, 3, check out my horns!
1, 2, 3, check out my horns!

1! 2! 3!


Triceratops exit stage left



Vova: All the dinosaurs disappeared. What do you think happened?

Roman: They moved, to Mars or Jupiter

Tanya: They’re dead, a giant asteroid hit the planet

Vova: That’s what scientists think

Polina: Uh oh, an asteroid is approaching

Vova: Let’s get back in the time machine, quick


Russian Conclusion


Entire cast are on stage, sing songs, recite poems about how important it is to take care of our planet

Настя

Динозавр – это ящер огромный
Жил когда-то, но мы его помним.


Лиза
Динозавра давно уже нет –
По костям его создан скелет.


Георгий
Шея длиннее жирафовой шеи –
С деревьев листву доставать ей умеет.


Полина
Бродили мы в парке среди динозавров
Туда непременно пойдём ещё завтра.


Леша
Динозавр разместился в дом полностью чтоб,
Надо строить ему дом с большой небоскрёб.


Таня
Очень жаль, динозавр не дожил до меня –
Я завёл бы себе его вместо коня!


Саша Б
Очень жаль, динозавр до меня не дожил –
Он бы дом вместо пса у меня сторожил.


Амалия
Динозавр высок, но опасны высоты –
Вместо мух у него мельтешат самолёты.


Платон
Динозавру работать пожарником нужно –
Он без лестниц любого спасёт потому что.


Камила
Появляется мель. Что случилось с рекой? –
Динозавры устроили здесь водопой.


Рома

В мире много прекрасных зверей!

В мире много и раков, и змей!

Соболь, ласка, прекрасный бизон!

И, конечно, огромный питон!


Беата

В мире много и птиц, и червей!

И, конечно, полно коней!

Куропатка, снегирь и фазан!

И, конечно, прекрасный кулан!

Саша Л

В мире много кротов, грызунов!

В мире много различных котов!

Леопард и гепард, ягуар!

Много чудных мышей, капибар!

Вова

В мире много различных собак!

Берегите! Иначе ведь крах.

Потеряем лисиц и волков,

И красивых собак и песцов.


Андрей

В мире много китов и акул!

Всем известен прекрасный манул!

И кого только нет на земле,

Под водой, под землёй, на воде!

Адель

Всех животных нельзя обижать!

Ведь их надо везде охранять!

Ведь животные – гордость Земли!

Человек! Не забудь! Ты пойми!

Маша

Если будем мы их пугать,

Если будем мы их обижать,

Потеряем мы всю красоту:

И слонов, и волков, какаду.


Финальный танец.


Основной этап

-Приветствие родителей торжественной речью на концерте;

-выступление,

-танцевальный номер.


Заключительный этап (финальная речь):


Воспитатели: Наши замечательные дети и уважаемые родители, мы поздравляем вас с окончанием очередного учебного года. Надеемся, что наша увлекательная история о динозаврах вас заинтересовала и на каникулах вы узнаете о них больше полезной и интересной информации и не только о них. Будем ждать ваших историй в новом учебном году. Желаем хорошего отдыха и успехов в новом году,


Обсуждение материала
Сергей Колодин
17.11.2019 14:01
Оформление разработки не соответствует критериям Требований: отсутствуют логотип Портала, список использованной литературы и ссылок на графические изображения. Доп. инф. см. в разделе Помощь.
Для добавления отзыва, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Подписаться на новые Расписание вебинаров
Задать вопрос