Дополнительные тесты для 6 класса
Module 4 Tests.
1. Translate the sentences.
1) Здесь ты не можешь парковаться, а там ты можешь парковаться.
2) Она не может идти прямо.
3) Он может повернуть здесь.
4) Они не могут ехать здесь 50 mph.
2. Ask for and give directions.
• from the library to the cinema
• from the sports centre to the cafe
• from the chemist's to the museum
3. Complete the sentences with these words.
• sail • drive • ride • fly • cross
1 I can't………….a plane, but I can……….a boat.
2 Don't …………..the road when the light is red.
3 If you want to learn how to …………….a car, you can go to a driving school.
4 When the weather is good, I ……………my bike in the park.
4. Put the words in the correct order to form full sentences.
1 both/cross/ways/look/before/you/road/the
2 parked/cross/between/don't/cars
3 traffic/against/ride/don't
4 bicycle/wear/helmet/a
5 pavement/stand/on/the
5.Put the sentences in the correct order to make a dialogue.
•Yes, there's one quite near.
•You're welcome.
•How do I get there?
1/ Excuse me, is there a hospital near here?
•Go down Bridge Road and turn left into Green Street.
•Thank you.
Module 4 Tests.
1. Translate the sentences.
1) Здесь ты не можешь парковаться, а там ты можешь парковаться.
2) Она не может идти прямо.
3) Он может повернуть здесь.
4) Они не могут ехать здесь 50 mph.
2. Ask for and give directions.
• from the library to the cinema
• from the sports centre to the cafe
• from the chemist's to the museum
3. Complete the sentences with these words.
• sail • drive • ride • fly • cross
1 I can't………….a plane, but I can……….a boat.
2 Don't …………..the road when the light is red.
3 If you want to learn how to …………….a car, you can go to a driving school.
4 When the weather is good, I ……………my bike in the park.
4. Put the words in the correct order to form full sentences.
1 both/cross/ways/look/before/you/road/the
2 parked/cross/between/don't/cars
3 traffic/against/ride/don't
4 bicycle/wear/helmet/a
5 pavement/stand/on/the
5.Put the sentences in the correct order to make a dialogue.
•Yes, there's one quite near.
•You're welcome.
•How do I get there?
1/ Excuse me, is there a hospital near here?
•Go down Bridge Road and turn left into Green Street.
•Thank you.
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
- Вебинар «Оценивание обучающихся с умственной отсталостью по биологии в условиях дистанционного обучения: плюсы и минусы»
- Международный вебинар «Современная концепция дошкольного детства: от «зоны ближайшего развития» к «пространству детской реализации» (ПДР)»
- Вебинар «Технология организации коммуникативно-диалоговой деятельности в обучении географии для детей с умственной отсталостью в условиях дистанционного обучения: практика реализации ФГОС и ФАОП»
- Вебинар «Современные практики организации учебного процесса обучающихся с ОВЗ в системе среднего профессионального образования»
- Международный вебинар «Решение задач речевого развития детей в программе “Социокультурные истоки”: работаем в соответствии с ФГОС ДО и ФОП ДО»