Columbus Day
Тип материала: другое, конкурсная работа (Hello America! (МО "Английский язык"))
Рейтинг: голосов:1просмотров: 5348 комментариев: 2
Муниципальное общеобразовательное учреждение Иркутского районного муниципального образования «Карлукская средняя общеобразовательная школа»
Columbus Day
урок английского языка
Отчесова Мария Вениаминовна
МОУ ИРМО Карлукская СОШ
учитель английского языка
Карлук, 2012
Пояснительная записка
а) Отчесова Мария Вениаминовна
б) Муниципальное общеобразовательное учреждение Иркутского районного муниципального образования «Карлукская средняя общеобразовательная школа», учитель английского языка
в) Урок английского языка в 4 классе « Columbus Day”
г) Цель урока — знакомство учащихся с праздником Columbus Day, историей его возникновения, событиями, предшествующими этому дню, а также расширение потенциального словаря учащихся по теме.
Задачи урока:
Воспитательные:1) Воспитывать уважительное отношение к народу — носителю языка. 2) Воспитывать культуру чтения и общения.
Образовательные:1) Формировать общеучебные умения младших школьников (работа с учебником и раздаточным материалом, умение работать в разных режимах, умение самостоятельно преодолевать трудности в изучении иностранного языка).
Развивающие: 1) Развивать логическое мышление, воображение, память учащихся, наблюдательность.
Конспект урока
I Warming-up activities
a) Greeting
T.: Hello, boys and girls. I'm glad to see you.
Say 'Hello' (pupils 'Hello') and clap your hands (pupils clap 3 times),
Don't say 'No' and, please, say 'Yes'.
How are you today, Misha, Anya......?
Let's start our lesson.
b) Stating the topic of the lesson.
T.: Well, friends, to begin with, have a look at slide 2, please. Here is a portrait of some man. Do you know who he is? What is he famous for?
Can you guess the topic of our lesson?
Yes, you are right. So, today we shall learn some information about Christopher Columbus, his voyages and the holiday people celebrate to commemorate him.
c) Answering teacher's questions.
- Do you like holidays?
- What holidays do you know?
- Which is your favourite holiday?
II Follow-up activities
a) T.: One of the holidays celebrated by people in America and some other countries is Columbus Day. How do you think what people celebrate on this day?
b) Relaxed listening (for general idea).
T.: Please, pupils, listen to the poem and read it aloud. (учащиеся слушают стихотворение «Let's remember Columbus” и декламируют его). So, pupils, you were right.
III Reading
a) Thinking over and matching old and new information.
T.: Children, here are some questions. Think a little and give your answers just in two or three words.
№ | Before reading | After reading | |
1 | When do people celebrate Columbus Day? | ||
2 | Where was Christopher Columbus born? | ||
3 | Where did Christopher Columbus live? | ||
4 | Where did he go? | ||
5 | Who helped him to make his voyages? | ||
6 | What did he find? |
Now, let's read the text. (учащиеся читают текст из учебника с. 312, упр. 12 + дополнительная информация из Приложения 1).
После прочтения текста ведется обсуждение по предложенным вопросам. Ученики сравнивают исходные варианты с полученными после обсуждения.
b) Word-search activity on the topic. Учащимся предлагается выполнить word-search (Приложение 2) and puzzle (Приложение 3). Задания можно раздать дифференцировано: учащимся посильнее(word-search)и слабее(puzzle).
c) Working in pairs. Speaking activity.
T.: What do the following objects represent?
- Student A: What does image number 1 represent?
- Student B: It represents a compass. A compass in an object
IV Relaxation
T.: O.K. Children, let's have a rest a little. Listen to the sounds of ocean and do some exercises for your eyes.
Close your eyes, open your eyes, blink quickly 5 times.
Look at the right corner of our classroom, look at the left corner of our classroom .
Look up, look down ( 3 times). Close your eyes.
Now imagine that you are on board a ship crossing the Atlantic Ocean going somewhere to America.
V Reading and comprehension check
T.: Pupils, you see, I’ve got a letter. This letter was written by Christopher Columbus on the 15thof February in 1493. This document is of great importance because it's probably the first printed description of America.
Учащиеся работают в группах. После прочтения письма группы выполняют задания: группа 1 — matching, группа 2 — true or false.
- 1. Choose the correct answer.
|
|
|
|
|
|
- B. True or false? Tick ( ) the correct box.
-
|
True |
False |
1. Columbus writes this letter when he is on the island of Juana. | ||
2. Columbus meets the king of the New World. | ||
3. The first island that Columbus finds is called Guanahani. | ||
4. In America there aren’t any animals. | ||
5. Columbus travels for 33 days. | ||
6. Columbus knows that he is in the New World. |
VI Rounding-off
T.: Thank you, children, for your work. Now, will you, please, tell me if our lesson was interesting for you or not. Choose any smile according to your mood.
Saying good-bye.
Clap your hands (3 times)
Your right hand high,
Wave your hand
And say 'Good-bye'.
Приложение 1
Columbus Day
Christopher Columbus was looking for a new way to get to the Indies. He did not want to sail around Africa. He wanted to travel across the Atlantic Ocean to China and India.
Columbus needed money for his trip. King Ferdinand and Queen Isabella of Spain helped him. They wanted Columbus to find gold and a new way to travel to the Indies. They gave him three ships: the Nina, the Pinta, and the Santa Maria.
The three ships left Spain on August 3, 1492. The sailors did not see land for a month. They wanted to go back to Spain. Finally, on October 12, 1492, they found land. They put a Spanish flag on the land and called it Espanola. Columbus thought he was in India. He called the people Indians. But Columbus was in the Bahamas. He found a new continent by accident. He found
America.
This was an important event in the history of the world. Columbus Day is celebrated each year on the second Monday in October.
Приложение 2
S | N | C | E | K | F | H | D | S | X |
H | S | P | A | I | N | X | B | T | N |
I | D | I | V | N | H | I | L | I | R |
P | A | N | S | G | D | F | F | T | G |
A | X | T | W | E | D | G | K | A | M |
Z | S | A | I | L | O | R | S | L | F |
H | T | J | Y | J | K | V | C | Y | M |
C | O | N | T | I | N | E | N | T | E |
D | R | T | Y | U | I | O | T | E | D |
I | N | D | I | A | O | J | H | K | I |
S | N | C | E | K | F | H | D | S | X |
H | S | P | A | I | N | X | B | T | N |
I | D | I | V | N | H | I | L | I | R |
P | A | N | S | G | D | F | F | T | G |
A | X | T | W | E | D | G | K | A | M |
Z | S | A | I | L | O | R | S | L | F |
H | T | J | Y | J | K | V | C | Y | M |
C | O | N | T | I | N | E | N | T | E |
D | R | T | Y | U | I | O | T | E | D |
I | N | D | I | A | O | J | H | K | I |
- Приложение 3
- COLUMBUS DAY PUZZLE
- _ _ _ _ A
- _ _ _ _ M_ _ _
- _E _ _ _ _ _ _
- _ _ R _ _ _
- _ _ _ _ I _ _ _ _
- _ C _ _ _ _ _
- _ _ _ _ A _ _ _ _ _
- Choose from the following nouns
- SPAIN LAND FLAG AFRICA WORLD COLUMBUS SHIPS CONTINENT INDIA
- GOLD NEW WORLD NINA SANTA MARIA MONEY OCTOBER SAILORS
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1. Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык: Учеб. Для 4 кл. шк. С углубл. Изуч. Англ. яз.- М.: Просвещение, 2010.- 448с.
-
2. Аудиозапись № 76 к учебнику
-
3. Http://busyteacher.org(текст Columbus Day, письмо Колумба)
-
4. Http://yandex.images(портрет К.Колумба, картинки для задания слайд 6)
-
5. Http://mp3ostrov.com(аудиозапись «шум океана»)
-
6. http://mobilewallpapers.narod.ru/ocean/index3.htm (анимация корабль)
-
-
Муниципальное общеобразовательное учреждение Иркутского районного муниципального образования «Карлукская средняя общеобразовательная школа»
Columbus Day
урок английского языка
Отчесова Мария Вениаминовна
МОУ ИРМО Карлукская СОШ
учитель английского языка
Карлук, 2012
Пояснительная записка
а) Отчесова Мария Вениаминовна
б) Муниципальное общеобразовательное учреждение Иркутского районного муниципального образования «Карлукская средняя общеобразовательная школа», учитель английского языка
в) Урок английского языка в 4 классе « Columbus Day”
г) Цель урока — знакомство учащихся с праздником Columbus Day, историей его возникновения, событиями, предшествующими этому дню, а также расширение потенциального словаря учащихся по теме.
Задачи урока:
Воспитательные: 1) Воспитывать уважительное отношение к народу — носителю языка. 2) Воспитывать культуру чтения и общения.
Образовательные: 1) Формировать общеучебные умения младших школьников (работа с учебником и раздаточным материалом, умение работать в разных режимах, умение самостоятельно преодолевать трудности в изучении иностранного языка).
Развивающие: 1) Развивать логическое мышление, воображение, память учащихся, наблюдательность.
Конспект урока
I Warming-up activities
a) Greeting
T.: Hello, boys and girls. I'm glad to see you.
Say 'Hello' (pupils 'Hello') and clap your hands (pupils clap 3 times),
Don't say 'No' and, please, say 'Yes'.
How are you today, Misha, Anya......?
Let's start our lesson.
b) Stating the topic of the lesson.
T.: Well, friends, to begin with, have a look at slide 2, please. Here is a portrait of some man. Do you know who he is? What is he famous for?
Can you guess the topic of our lesson?
Yes, you are right. So, today we shall learn some information about Christopher Columbus, his voyages and the holiday people celebrate to commemorate him.
c) Answering teacher's questions.
-
Do you like holidays?
-
What holidays do you know?
-
Which is your favourite holiday?
II Follow-up activities
a) T.: One of the holidays celebrated by people in America and some other countries is Columbus Day. How do you think what people celebrate on this day?
b) Relaxed listening (for general idea).
T.: Please, pupils, listen to the poem and read it aloud. (учащиеся слушают стихотворение «Let's remember Columbus” и декламируют его). So, pupils, you were right.
III Reading
a) Thinking over and matching old and new information.
T.: Children, here are some questions. Think a little and give your answers just in two or three words.
№ |
|
Before reading |
After reading |
1 |
When do people celebrate Columbus Day? |
|
|
2 |
Where was Christopher Columbus born? |
|
|
3 |
Where did Christopher Columbus live? |
|
|
4 |
Where did he go? |
|
|
5 |
Who helped him to make his voyages? |
|
|
6 |
What did he find? |
|
|
Now, let's read the text. (учащиеся читают текст из учебника с. 312, упр. 12 + дополнительная информация из Приложения 1).
После прочтения текста ведется обсуждение по предложенным вопросам. Ученики сравнивают исходные варианты с полученными после обсуждения.
b) Word-search activity on the topic. Учащимся предлагается выполнить word-search (Приложение 2) and puzzle (Приложение 3). Задания можно раздать дифференцировано: учащимся посильнее(word-search) и слабее (puzzle).
c) Working in pairs. Speaking activity.
T.: What do the following objects represent?
Student A: What does image number 1 represent?
Student B: It represents a compass. A compass in an object
which tells you where the north is, etc.
IV Relaxation
T.: O.K. Children, let's have a rest a little. Listen to the sounds of ocean and do some exercises for your eyes.
Close your eyes, open your eyes, blink quickly 5 times.
Look at the right corner of our classroom, look at the left corner of our classroom .
Look up, look down ( 3 times). Close your eyes.
Now imagine that you are on board a ship crossing the Atlantic Ocean going somewhere to America.
V Reading and comprehension check
T.: Pupils, you see, I’ve got a letter. This letter was written by Christopher Columbus on the 15th of February in 1493. This document is of great importance because it's probably the first printed description of America.
Учащиеся работают в группах. После прочтения письма группы выполняют задания: группа 1 — matching, группа 2 - true or false.
1. Choose the correct answer.
1. A hamlet is… a. a big town b. a small village c. a tree |
2. The seashore is… a. the top of a mountain b. in the middle of the ocean c. an area of land close to the sea |
3. The foliage is… a. a bird b. part of the tree c. part of a boat |
4. A marvel is something… a. beautiful b. terrifying c. exotic |
5. A lofty mountain is… a. small b. rocky c. high |
6. When people flee, they… a. sit down b. walk slowly c. run away |
B. True or false? Tick ( ) the correct box.
|
True |
False |
1. Columbus writes this letter when he is on the island of Juana. |
|
|
2. Columbus meets the king of the New World. |
|
|
3. The first island that Columbus finds is called Guanahani. |
|
|
4. In America there aren’t any animals. |
|
|
5. Columbus travels for 33 days. |
|
|
6. Columbus knows that he is in the New World. |
|
|
VI Rounding-off
T.: Thank you, children, for your work. Now, will you, please, tell me if our lesson was interesting for you or not. Choose any smile according to your mood.
Saying good-bye.
Clap your hands (3 times)
Your right hand high,
Wave your hand
And say 'Good-bye'.
Приложение 1
Columbus Day
Christopher Columbus was looking for a new way to get to the Indies. He did not want to sail around Africa. He wanted to travel across the Atlantic Ocean to China and India.
Columbus needed money for his trip. King Ferdinand and Queen Isabella of Spain helped him. They wanted Columbus to find gold and a new way to travel to the Indies. They gave him three ships: the Nina, the Pinta, and the Santa Maria.
The three ships left Spain on August 3, 1492. The sailors did not see land for a month. They wanted to go back to Spain. Finally, on October 12, 1492, they found land. They put a Spanish flag on the land and called it Espanola. Columbus thought he was in India. He called the people Indians. But Columbus was in the Bahamas. He found a new continent by accident. He found
America.
This was an important event in the history of the world. Columbus Day is celebrated each year on the second Monday in October.
Приложение 2
S |
N |
C |
E |
K |
F |
H |
D |
S |
X |
H |
S |
P |
A |
I |
N |
X |
B |
T |
N |
I |
D |
I |
V |
N |
H |
I |
L |
I |
R |
P |
A |
N |
S |
G |
D |
F |
F |
T |
G |
A |
X |
T |
W |
E |
D |
G |
K |
A |
M |
Z |
S |
A |
I |
L |
O |
R |
S |
L |
F |
H |
T |
J |
Y |
J |
K |
V |
C |
Y |
M |
C |
O |
N |
T |
I |
N |
E |
N |
T |
E |
D |
R |
T |
Y |
U |
I |
O |
T |
E |
D |
I |
N |
D |
I |
A |
O |
J |
H |
K |
I |
S |
N |
C |
E |
K |
F |
H |
D |
S |
X |
H |
S |
P |
A |
I |
N |
X |
B |
T |
N |
I |
D |
I |
V |
N |
H |
I |
L |
I |
R |
P |
A |
N |
S |
G |
D |
F |
F |
T |
G |
A |
X |
T |
W |
E |
D |
G |
K |
A |
M |
Z |
S |
A |
I |
L |
O |
R |
S |
L |
F |
H |
T |
J |
Y |
J |
K |
V |
C |
Y |
M |
C |
O |
N |
T |
I |
N |
E |
N |
T |
E |
D |
R |
T |
Y |
U |
I |
O |
T |
E |
D |
I |
N |
D |
I |
A |
O |
J |
H |
K |
I |
Приложение 3
COLUMBUS DAY PUZZLE
_ _ _ _ A
_ _ _ _ M_ _ _
_E _ _ _ _ _ _
_ _ R _ _ _
_ _ _ _ I _ _ _ _
_ C _ _ _ _ _
_ _ _ _ A _ _ _ _ _
Choose from the following nouns
SPAIN LAND FLAG AFRICA WORLD COLUMBUS SHIPS CONTINENT INDIA
GOLD NEW WORLD NINA SANTA MARIA MONEY OCTOBER SAILORS
Список использованной литературы
1. Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык: Учеб. Для 4 кл. шк. С углубл. Изуч. Англ. яз.- М.: Просвещение, 2010.- 448с.
2. Аудиозапись № 76 к учебнику
3. Http://busyteacher.org (текст Columbus Day, письмо Колумба)
4. Http://yandex.images (портрет К.Колумба, картинки для задания слайд 6)
5. Http://mp3ostrov.com (аудиозапись «шум океана»)
6. http://mobilewallpapers.narod.ru/ocean/index3.htm (анимация корабль)
- Вебинар «Игровая деятельность, направленная на развитие социально-коммуникативных навыков дошкольников: воспитываем эмпатию, развиваем умение договариваться и устанавливать контакты, осваиваем способы разрешения конфликтных ситуаций»
- Новые технологии обучения младших школьников английскому языку в условиях реализации ФГОС
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
- Международный вебинар «Решение задач речевого развития детей в программе “Социокультурные истоки”: работаем в соответствии с ФГОС ДО и ФОП ДО»
- Использование лексических игр в преподавании английского языка для младших школьников
- Развитие УУД на уроках иностранного языка в начальной школе
С ув. модератор