Конспект и презентация к уроку английского языка по теме "Еда", 5 класс
Данная презентация состоит из 6 слайдов, первый из которых является титульным и не подлежит использованию на уроке. Работа с презентацией начинается со 2 слайда. Презентация выполнена в программе Power
Pointи для большинства учителей не представляет никаких трудностей. Была создана для повышения интереса к урокам английского языка у детей.
Слайд 2 — название урока и вопрос, вводящий в тему урока
Слайд 3 – к упражнению на развитие навыков аудирования – уч-ся прослушивают запись, затем дают свои ответы (предположения), проверка производится по щелчку (появляются картинки правильного ответа на вопрос)
Слайд 4 – посещение кафе (введение и отработка новой лексики)
Слайды 5-6 – отработка грамматического материала, проверка ответов также производится по щелчку
Unit 4 Lesson 1
“I love bananas”
Communication objectives:
Pupils will be able
Ø to talk about food
Ø to differentiate countable / uncountable nouns
Skills development:
Pupils will practise
Ø expressing likes and dislikes
Ø talking about having / not having food
Vocabulary
New
Active: carrot, chicken, cucumber, mushrooms, peas, rice, salmon, tomato, strawberry (cake)
Passive: fruit, vegetables
Revision: apple, banana, cake, cheese, coffee, egg, food, ice cream, juice, love, meat, orange, pizza, potato, sandwich, tea
Structures:
New: some / any with countable and uncountable nouns
Revision: I like…, Do you like…?
Materials: computer, digital projector, pictures of different items of food.
1. Tune – in
Hello, my dear children! Sit down, please, and let’s begin our lesson. Today we’ll begin the new theme. Open your books and read the title, please. Can you translate the words “yummy, yummy”? (ответы
учащихся). Yes, you’re right. So, can you tell me the theme of this new unit? (ответы
учащихся). You are clever! Today we’ll talk about the food. Что
вы
обычно
едите
на
завтрак? (ответы
учащихся). Look at the screen and ask each other about your breakfast in English (слайд2).
2. Class. To revise the vocabulary and structures for talking about food
Exercise 1a. Listen and say what food the children like.
Now we’re going to listen to the recording. Then
you
must
say
what
food
Max
and
Jane
like(прослушивание записанного упражнения с диска, ответы уч-ся). Let’s check your answers (слайд
3).
3. Class, individual. To practise expressing likes and dislikes
Exercise 1b. With a partner ask and answer what food you like.
Example: I like ice-cream. And you?
Now I offer you to play the game “A memory game” (объяснение
правил
игры: уч-ся
используют
образец
в
задании
как
модель
говорения(цепочкой), учитель
старается
запомнить
ответы
уч-ся, затем
задает
вопросы- Do you like tea/coffee, etc, обращаясь
к
соответствующим
уч-ся. Дети
должны
ответить
на
вопрос
учителя– Yes, I do. I love tea/No, I don’t. I don’t like coffee).
4. Class. To introduce new vocabulary
Exercise 2. Read the menu
Well done. And now let’s go to the cafe. Look at the screen (слайд4). What is the name of the café? (Tutti – Frutti Cafe). What kind of café it is? (it’s children’s cafe). What can we eat there? Let’s read the menu (знакомство
с
меню). Some words are the same in Russian, name them (ответы
уч-ся). We need to learn some new words. Repeat after me, please (несколько
раз
проговариваются
новые
слова).
5. Pairs,сlass. To introduce the concept of countable and uncountable nouns
Exercise 3. Use the food in the menu to complete the table.
Look at the pictures on the screen (слайд 5), copy the table and complete it (выполнение
задания). Check your answers (проверка
ответов
на
слайде). Why do we have –s at the end of some words? (to show that there are many oranges, bananas, etc). can we count vegetables and fruit? (Yes, we can). Can we count meat? (No, we can’t).
Учитель объясняет тему «Исчисляемые и неисчисляемые существительные».
6. Relaxing minute.
7. Class. To introduce some/any with countable and uncountable nouns.
Exercise 4. Read the conversation and answer the questions. Complete the table
Max is going to have a party. He is talking to his mum about the food they have/haven’t got for the party. Let’s read the conversation and answer the questions (чтение
диалога, объяснение
употребления
местоименийsome/any). And now look at the screen (слайд5). Complete the table with some / any (read the conversation again) (выполнение
задания, проверка
на
слайде6).
8. Groups. To practise talking about having / not having food items.
Exercise 5. Discuss what food you have and haven’t got for a birthday party
Pretend that you want to do a surprise birthday party for your best friend. Your friend doesn’t have to cook or prepare anything for the party. You and your friends do it for him. Divide into groups of three or four and discuss what you have or haven’t got for the party (уч-ся
раздаются
по
несколько
картинок
с
изображением
еды, группы
готовятся
несколько
минут
в
соответствии
с
примером, затем
отвечают).
Example: A: let’s see what we’ve got for the party. We’ve got some some (cheese) and some (tomatoes).
B: but we haven’t got any (oranges) or (juice). Let’s go and buy some.
A: OK, let’s.
9. Homework.
At home try to write a list of five food items you have got in your kitchen. Your work was hard today. All of you were good. Your marks today are…Goodbye!
Методические рекомендации по использованию презентации к уроку английского языка
Данная презентация состоит из 6 слайдов, первый из которых является титульным и не подлежит использованию на уроке. Работа с презентацией начинается со 2 слайда. Презентация выполнена в программе Power Point и для большинства учителей не представляет никаких трудностей. Была создана для повышения интереса к урокам английского языка у детей.
Слайд 2 - название урока и вопрос, вводящий в тему урока
Слайд 3 – к упражнению на развитие навыков аудирования – уч-ся прослушивают запись, затем дают свои ответы (предположения), проверка производится по щелчку (появляются картинки правильного ответа на вопрос)
Слайд 4 – посещение кафе (введение и отработка новой лексики)
Слайды 5-6 – отработка грамматического материала, проверка ответов также производится по щелчку
Шт еру
Unit 4 Lesson 1“I love bananas”
Конспект урока английского языка по учебнику Милли/Millie для 5 класса с презентацией.
2012
Савинова Оксана Геннадьевна
Учитель английского языка МБОУ СОШ № 8
22.03.2012
Unit 4 Lesson 1 “I love bananas”
Communication objectives:
Pupils will be able
-
to talk about food
-
to differentiate countable / uncountable nouns
Skills development:
Pupils will practise
-
expressing likes and dislikes
-
talking about having / not having food
Vocabulary
New
Active: carrot, chicken, cucumber, mushrooms, peas, rice, salmon, tomato, strawberry (cake)
Passive: fruit, vegetables
Revision: apple, banana, cake, cheese, coffee, egg, food, ice cream, juice, love, meat, orange, pizza, potato, sandwich, tea
Structures:
New: some / any with countable and uncountable nouns
Revision: I like…, Do you like…?
Materials: computer, digital projector, pictures of different items of food.
-
Tune – in
Hello, my dear children! Sit down, please, and let’s begin our lesson. Today we’ll begin the new theme. Open your books and read the title, please. Can you translate the words “yummy, yummy”? (ответы учащихся). Yes, you’re right. So, can you tell me the theme of this new unit? (ответы учащихся). You are clever! Today we’ll talk about the food. Что вы обычно едите на завтрак? (ответы учащихся). Look at the screen and ask each other about your breakfast in English (слайд 2).
-
Class. To revise the vocabulary and structures for talking about food
Exercise 1a. Listen and say what food the children like.
Now we’re going to listen to the recording. Then you must say what food Max and Jane like (прослушивание записанного упражнения с диска, ответы уч-ся). Let’s check your answers (слайд 3).
-
Class, individual. To practise expressing likes and dislikes
Exercise 1b. With a partner ask and answer what food you like.
Example: I like ice-cream. And you?
Now I offer you to play the game “A memory game” (объяснение правил игры: уч-ся используют образец в задании как модель говорения (цепочкой), учитель старается запомнить ответы уч-ся, затем задает вопросы - Do you like tea/coffee, etc, обращаясь к соответствующим уч-ся. Дети должны ответить на вопрос учителя – Yes, I do. I love tea/No, I don’t. I don’t like coffee).
-
Class. To introduce new vocabulary
Exercise 2. Read the menu
Well done. And now let’s go to the cafe. Look at the screen (слайд 4). What is the name of the café? (Tutti – Frutti Cafe). What kind of café it is? (it’s children’s cafe). What can we eat there? Let’s read the menu (знакомство с меню). Some words are the same in Russian, name them (ответы уч-ся). We need to learn some new words. Repeat after me, please (несколько раз проговариваются новые слова).
-
Pairs,сlass. To introduce the concept of countable and uncountable nouns
Exercise 3. Use the food in the menu to complete the table.
Look at the pictures on the screen (слайд 5), copy the table and complete it (выполнение задания). Check your answers (проверка ответов на слайде). Why do we have –s at the end of some words? (to show that there are many oranges, bananas, etc). can we count vegetables and fruit? (Yes, we can). Can we count meat? (No, we can’t).
Учитель объясняет тему «Исчисляемые и неисчисляемые существительные».
-
Relaxing minute.
-
Class. To introduce some/any with countable and uncountable nouns.
Exercise 4. Read the conversation and answer the questions. Complete the table
Max is going to have a party. He is talking to his mum about the food they have/haven’t got for the party. Let’s read the conversation and answer the questions (чтение диалога, объяснение употребления местоимений some/any). And now look at the screen (слайд 5). Complete the table with some / any (read the conversation again) (выполнение задания, проверка на слайде 6).
-
Groups. To practise talking about having / not having food items.
Exercise 5. Discuss what food you have and haven’t got for a birthday party
Pretend that you want to do a surprise birthday party for your best friend. Your friend doesn’t have to cook or prepare anything for the party. You and your friends do it for him. Divide into groups of three or four and discuss what you have or haven’t got for the party (уч-ся раздаются по несколько картинок с изображением еды, группы готовятся несколько минут в соответствии с примером, затем отвечают).
Example: A: let’s see what we’ve got for the party. We’ve got some some (cheese) and some (tomatoes).
B: but we haven’t got any (oranges) or (juice). Let’s go and buy some.
A: OK, let’s.
-
Homework.
At home try to write a list of five food items you have got in your kitchen. Your work was hard today. All of you were good. Your marks today are…Goodbye!
- Вебинар «Формирование детского коллектива как основа позитивной социализации»
- Вебинар «Основные правила и способы информирования инвалидов, в том числе граждан, имеющих нарушение функции слуха, зрения, умственного развития, о порядке предоставления услуг на объекте, об их правах и обязанностях при получении услуг»
- Вебинар «Игровая деятельность, направленная на развитие социально-коммуникативных навыков дошкольников: воспитываем эмпатию, развиваем умение договариваться и устанавливать контакты, осваиваем способы разрешения конфликтных ситуаций»
- Международный вебинар «Решение задач речевого развития детей в программе “Социокультурные истоки”: работаем в соответствии с ФГОС ДО и ФОП ДО»
- Современные тенденции развития шахматного образования в РФ. Научные идеи и концепции обучения шахматной игре
- Вебинар «Стресс и ребенок: обучение способам адекватного реагирования на стрессовые ситуации, игры и упражнения на развитие умения управлять эмоциями, конструктивно разрешать конфликты»
Пожалуйста, приведите разработку в соответствие с
К презентации, пожалуйста, приложите файл пояснительной записки с методическими рекомендациями по использованию предложенной Вами работы в учебном процессе.
Также прошу Вас указать точные ссылки на использованную Вами графику.
С уважением, С.А. Колодин.