В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

Учебно-Методический портал
Чёрная пятница! С 20 по 22 ноября 2024 г. Скидки 75% на ВСЁ! Подробнее

"At the Restaurant"

"At the Restaurant"

Селякина Марина
Тип материала: Урок
Рейтинг: 1 голосов:1просмотров: 6175
Краткое описание
Урок разработан по УМК Кауфман для 9 класса с применением ИКТ. В архиве текстовый документ и презентация к уроку (Power Point 2007).
Описание
Тема: «“Health is the best wealth’’
Цель: развитие языковой компетенции
Образовательный компонент цели: 
развитие навыков говорения, аудирования,  чтения, по теме "FOOD and HEALTH";
совершенствование навыков грамматики.
Воспитательный компонент цели: 
воспитание толерантности к обычаям и традициям страны изучаемого языка на основе повторения и закрепления лексики по теме "FOOD and HEALTH". 
Развивающий компонент цели: 
развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыкам языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствованию внимания.
 
 Задачи:
 
обобщить пройденный лексический материал; 
повторить конструкции  “Would you like”, "I would like"; 
закрепить понятие об исчисляемости существительных;
совершенствовать речевые компетенции (диалогическая речь) на уровне предложений, коротких высказываний;
закрепить грамматические навыки употребления количественных неопределенных местоимений;
формировать сознание  необходимости беречь здоровье, что следует делать / не делать, чтобы быть здоровым; 
прививать познавательный интерес, интерес к творческой деятельности.
 
Тип занятия: закрепление полученных ЗУН.
 
Вид занятия: урок – ролевая игра “At the restaurant”.
 
Методы обучения:
использование новых информационных технологий; 
активации резервных возможностей учащихся.
Педагогические приемы:
игровой;
проблемная ситуация.
Формы работы: 
групповая;
фронтальная;
индивидуальная.
Типы заданий: 
учебные;
коммуникативные;
аутентичные.
Материально – дидактическое оснащение:
учебник, проектор, компьютер, мультимедийная доска, MP3 и FLV файлы, карточки, презентация (Power Point 2007).
 
Ход урока:
 
I. Организационный момент.
T:  Hello, my dear children, guests. I am glad to see you! Today we`ll devote our lesson to health, its problems, healthy way of life. We’ll try to find the answer to such question as “What to do to be healthy?” because health is considered to be above wealth. Our general topic is “Healthy eating habits”. At the lesson we are going to repeat the vocabulary on “Food” topic. We’ll practice the usage of countable and uncountable nouns with such pronouns as much, many, a lot of, (a) few, (a) little. We’ll train the dialogue speech on the theme “At the Restaurant”. 
 
II. Фонетическая и речевая зарядка.  (слайд )
T: Firstly, let’s remember the names of some products, fruits and vegetables.
[p]   – plum, pear, apple, pepper
[t]    – nut, carrot, plate
[S]   – sugar, mushroom, radish 
[tS] – cherry, cheese, chocolate
[d3] – jam, juice, cabbage, vegetables
[i:]  – tea, pea, sweet, meat
[ei]  – cake, grapes, apricot, cocktail  
(1) Canadian stile English – VIDEO (3 min) repeat the words on the topic “FOOD”
 
T: Eating habits are very important. Every person chooses his own eating habits. But we all must follow some popular rules to be healthy (слайд ): dieting, eating wholemeal food, eating high fiber food, eating low fat food, exercising, hygiene — health
 
T: (слайд ) unhealthy food diagram 
T: Here you see how people use unhealthy food in everyday life. What is your opinion on it? 
P1: It’s evident, that most of our pupils prefer junk food to healthy one. It’s  a shame, I am here with them, I can’t do without crisps, mayonnaise, fizzy drinks…
P2: I can’t but agree with P1, these points made a great impression on me. But I also can’t help eating sausages, hot dogs, chips… Any time I’d prefer crisps to vegetables or fruit. 
P3: Tastes differ of course, personally I can’t imagine myself eating hamburgers. More than that I hate having low-fat sausages, white bread, pork in my ration.
T:(слайд ) the main products diagram 
T: A plenty of people, however, adore healthy food. This diagram reflects the results of the survey. I am looking forward to hearing to your points of view.
P1: I’m not only glad but I’m even proud that many students care about their health and escape junk food and drinks. I, for example, try to do the same! I always remember “Health is above wealth”.
P2: As for me, I disagree that people drink so little juice (only 29%). As far as I know, many people practically every day buy any juice. I could boast that I am excellent at making pure juice from fresh vegetables and fruit. I can teach you making it!
(2) VIDEO (3 min) “How I can make pure juice”
T: (слайд ) Healthy Living Gide.  Useful food effects our health perfectly. I hope you will follow this advice and use fresh and rich in vitamins and minerals products. If you eat meat, fish, nuts, cheese, milk protein will make your body healthy and energetic. 
Some pupils give their own opinions according the table.
T: I asked a group of pupils to make a survey on this problem in your class. P, will you present the results.
P4:25 pupils were asked by us. Here you see that the most part of students of our class doesn’t do anything, in a word, they have inactive chaotic life. 34% of respondents eat fruit and vegetables, that’s good for their health. Only 20% of students go in for sport! It’s quite clear we should change our lifestyle, eating habits.
T: (слайд ) Oh, I see, maybe someone has own recipe of favourite dish? Natasha, please!
Presentation  “Red hot rice ” (1.5  min)
T: Would you like to prepare such a tasty dish!?
T:   (слайды)  It’s very important to speak correctly, that’s why I’d like to suggest you revising such pronouns as: little, a little, few, a few, much, many, a lot of… Let’s remember the grammar rules of using these words.
Выполнение грамматических упражнений:
(слайд)
мало сахара
мало чая
мало чашек
мало яблок
мало кофе
мало сока
мало соли
мало света 
много хлеба
много воды
много каши
много фруктов
много овощей
много мяса
много лимонов
много перца
(слайд) 
This is my mother’s favourite recipe for fruitcake:
Put 3 cups of flour into a mixing bowl.
Add … sugar.
Slice … apples.
Pour in … honey.
Add … baking soda.
Chop up … nuts.
Add … salt.
Mix in … raising.
Bake for 45 minutes.  Enjoy, dear!
Cut up … oranges.
(слайд) Fill in the gaps. Use much and many and the words: sweets,  books, restaurants, food.
We’re not hungry. We don’t need   … . 
I’m allergic to sugar. I don’t eat     … . 
I like to read cookery books. I have …    in my room.
This restaurant isn’t very interesting for tourists. There aren’t   …  in it.   
(слайд) Fill in the gaps. Write much or many.
Your mother always asks    …   questions.
We don’t have …    water.
… children like ice cream.
There isn’t … jam in the bar.
There aren’t …    shops in this city.
(слайд) Countable and uncountable nouns. 
T: Repeat grammar rules and put the words into necessary column.   
(слайд) Guess. 
I need a lot of milk. I need a lot of eggs. I need some salt, some butter. What do I want to make? (omelet)
(слайд)  Write How much or How  many.
…     … books about tasty food do you have?
…     … apples are there in your bag?
…     … chocolate can you eat in an hour?
…     … salt do you like in your soup?
… … water is there in the mug? 
(слайд)  Write very few or very little
We have    … butter.
There are  …   animals in the zoo.
There are   …      hotels in this town.
We have    … juice.
T: And now, so clever and hungry, let’s go to the restaurant. 
Ps: Oh, yes.
Role play “At the restaurant”
T: But firstly, let’s repeat the restaurant vocabulary. 
(3)   Video lesson “Food ” (1 min)
(во время видео официант раскладывает меню)
T:  (слайд)   
What would you like to eat?  porridge, (fish, mushroom) soup, fish and chips, pizza, stake with potato, (boiled, fried) potato, rice, salad…
What would you like to drink? a cup (a glass) of coffee, tea, (apple, orange, pineapple, pear, strawberry) juice, milk, Russian tea, English tea, coke, lemonade…  
What do you prefer for desert? fruit  apple(s), pear(s), orange(s), grapes, yoghurt, (orange) jam, ice-cream, (fruit) pudding, cake, chocolate, sweets…
Would you like … ?  I would like …
I could offer (some) … Oh, no, I’d prefer …  With great pleasure!
T:  (слайд    )  Oh, I see! You like pizza! Watch the video lesson how to make pizza and write down the ingredients to make it at home!
(4)   Video lesson “Pizza” (1 min)
T: What are the ingredients of pizza? Do you often cook pizza? What kind of pizza are you fond of? Do you consider pizza to be one of your favorite dish? Why? Why not? 
T: H/W: Make up the recipe. 
Survey 
T:  (слайд)  And now I want to do a little survey and to know how healthy you are. Ask my questions, please. Our guests can take part too.
Do you often go to McDonalds?    a)never ,b) seldom, c)often
What would you eat for breakfast?     a) porridge  b) hamburger with tea  c) pizza with coke   
What would you eat for dinner?    a) porridge  b) meat   c) I would go to McDonalds  
What would you eat for supper?   a) salad with orange juice   b) cheese     c) hamburger      
Do you do morning exercises?      a) every morning     b) seldom    c) never
A: You are healthy 
B: You have some problems with your health 
C: Only doctor can help you!
P: Oh, it’s evident, we must control our eating habits…
Games   (слайд «реши кроссворд», слайд «найди слова»)
T: Unfortunately, the time is up. I am very thankful to you my dear children for such creative and amazing work. All of you get only excellent marks and I hope you’ll do your best to follow all advice. Be healthy and wealthy! Good bye.
Описание проверочных работ и их усвоенности учащимися

Вид работы
Анализ
1
грамматические упражнения:
вставить слово (выражение)
разгруппировать по категориям
догадаться и вставить слово
правильно соединить буквы (слоги) в словах (игра)
направлены на отработку исчисляемых и неисчисляемых существительных в совокупности с лексикой по теме «Еда»;
правильный ответ появлялся с целью проверки после ответа учащегося в презентации (через спецэффект «выход»);
упражнения были выполнены учащимися практически всеми, т.к. урок-закрепление полученных ЗУН и данной теме было посвящено 10 уроков; 
«слабые» учащиеся допускали ошибки при определении исчисляемости существительных, над этим следует поработать.
2
видео просмотр с выполнением последующего задания:
повторение и закрепление лексики
записать услышанное и увиденное в виде рецепта
во время просмотра видеоролика учащиеся должны были запомнить и записать рецепт приготовления пиццы;
с этим заданием справились не все, т.к. трудно было одновременно писать и отслеживать информацию, однако многие писали «по догадке»; главная трудность – отсутствуют устойчивые навыки письма, и над этим нужно работать.
3
аудирование
прослушать видеотекст и перечислить лексику по теме «Еда», использованную диктором
 ответить на вопрос, который предусматривает выражение собственного мнения с доказательством
1. предложен видеотекст, после прослушивания которого нужно было назвать слова по теме «Еда», употребленные диктором; 
2. ответить на вопрос диктора;
с первым заданием справилась большая часть учащихся, т.к. лексика была выучена учащимися, к тому же просмотр и прослушивание задействуют и зрительную и слуховую память учащихся;
второе задание выполнено в меньшей степени, т.к. учащимся (не всем) оказалось сложнее выразить свои мысли в виде развернутого монологического высказывания.
4
диалогическая речь
вступить в диалог по ситуации
драматизация игровой ситуации (спонтанно)
в ходе игровой ситуации «At the Restaurant» дети активно включились в розыгрыш диалогов, и это удалось всем (в разной степени сложности);
атмосфера доброжелательности способствовала непринужденному общению, а слайд с опорными конструкциями помогал учащимся построить вопросительные, отрицательные структуры.
5
монологические высказывания
высказать свое мнение по заданной проблеме (подготовлено)
принять участие в обсуждении проблемы (спонтанно) 
подготовленные высказывания были изложены учащимися лаконично и отвечали сути заданной проблемы;
спонтанные высказывания показали, что умение построить развернутое сложное предложение требует доработки.  

Дистанционное обучение педагогов по ФГОС по низким ценам

Вебинары, курсы повышения квалификации, профессиональная переподготовка и профессиональное обучение. Низкие цены. Более 19300 образовательных программ. Диплом госудаственного образца для курсов, переподготовки и профобучения. Сертификат за участие в вебинарах. Бесплатные вебинары. Лицензия.

Файлы
план-конспект урока At the Restaurant.doc Скачать

Учитель английского языка МОУ СОШ № 4 г.Белогорска Селякина М.А.

Тема: «“Health is the best wealth’’


Цель: развитие языковой компетенции


Образовательный компонент цели:

  • развитие навыков говорения, аудирования,  чтения, по теме "FOOD and HEALTH";

  • совершенствование навыков грамматики.

Воспитательный компонент цели:

  • воспитание толерантности к обычаям и традициям страны изучаемого языка на основе повторения и закрепления лексики по теме "FOOD and HEALTH".

Развивающий компонент цели:

  • развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыкам языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствованию внимания.

 

 Задачи:

 

  • обобщить пройденный лексический материал;

  • повторить конструкции “Would you like”, "I would like";

  • закрепить понятие об исчисляемости существительных;

  • совершенствовать речевые компетенции (диалогическая речь) на уровне предложений, коротких высказываний;

  • закрепить грамматические навыки употребления количественных неопределенных местоимений;

  • формировать сознание  необходимости беречь здоровье, что следует делать / не делать, чтобы быть здоровым;

  • прививать познавательный интерес, интерес к творческой деятельности.

 

Тип занятия: закрепление полученных ЗУН.

 

Вид занятия: урок – ролевая игра “At the restaurant”.

 

Методы обучения:

  • использование новых информационных технологий;

  • активации резервных возможностей учащихся.


Педагогические приемы:

  • игровой;

  • проблемная ситуация.


Формы работы:

  • групповая;

  • фронтальная;

  • индивидуальная.


Типы заданий:

  • учебные;

  • коммуникативные;

  • аутентичные.


Материально – дидактическое оснащение:

учебник, проектор, компьютер, мультимедийная доска, MP3 и FLV файлы, карточки, презентация (Power Point 2007).

 



Ход урока:

 

I. Организационный момент.

T: Hello, my dear children, guests. I am glad to see you! Today we`ll devote our lesson to health, its problems, healthy way of life. We’ll try to find the answer to such question as “What to do to be healthy?” because health is considered to be above wealth. Our general topic is “Healthy eating habits”. At the lesson we are going to repeat the vocabulary on “Food” topic. We’ll practice the usage of countable and uncountable nouns with such pronouns as much, many, a lot of, (a) few, (a) little. We’ll train the dialogue speech on the theme “At the Restaurant”.

 

II. Фонетическая и речевая зарядка. (слайд )

T: Firstly, let’s remember the names of some products, fruits and vegetables.

[p] – plum, pear, apple, pepper

[t] – nut, carrot, plate

[S] – sugar, mushroom, radish

[tS] – cherry, cheese, chocolate

[d3] – jam, juice, cabbage, vegetables

[i:] – tea, pea, sweet, meat

[ei] – cake, grapes, apricot, cocktail


  • (1) Canadian stile English – VIDEO (3 min) repeat the words on the topic “FOOD”

 

T: Eating habits are very important. Every person chooses his own eating habits. But we all must follow some popular rules to be healthy (слайд ): dieting, eating wholemeal food, eating high fiber food, eating low fat food, exercising, hygiene - health

 

T: (слайд ) unhealthy food diagram

T: Here you see how people use unhealthy food in everyday life. What is your opinion on it?

P1: It’s evident, that most of our pupils prefer junk food to healthy one. It’s a shame, I am here with them, I can’t do without crisps, mayonnaise, fizzy drinks…

P2: I can’t but agree with P1, these points made a great impression on me. But I also can’t help eating sausages, hot dogs, chips… Any time I’d prefer crisps to vegetables or fruit.

P3: Tastes differ of course, personally I can’t imagine myself eating hamburgers. More than that I hate having low-fat sausages, white bread, pork in my ration.

T:(слайд ) the main products diagram













T: A plenty of people, however, adore healthy food. This diagram reflects the results of the survey. I am looking forward to hearing to your points of view.

P1: I’m not only glad but I’m even proud that many students care about their health and escape junk food and drinks. I, for example, try to do the same! I always remember “Health is above wealth”.

P2: As for me, I disagree that people drink so little juice (only 29%). As far as I know, many people practically every day buy any juice. I could boast that I am excellent at making pure juice from fresh vegetables and fruit. I can teach you making it!

  • (2) VIDEO (3 min) “How I can make pure juice”


Vitamins/minerals

From (contain)

For

Carbohydrates

bread, pasta, cereals, fruits, vegetables (potatoes, cabbage)

Give energy

Protein

meat, fish, nuts, cheese, milk

Helps your body grow and be healthy and give your energy

Fat

milk, cheese, butter, meat

Give your energy

Fiber

fruits, vegetables, beans, nuts, brown, breads

Fills your stomach when you are hungry

Vitamins A,B,C,D

fresh fruits and vegetables

Help your body be healthy

Minerals

fresh fruit and vegetables

Help your body be healthy

Calcium (Ca)

dairy products (milk, cheese)

Strengthens your bones, help your heart work

Iron (Fe)

pommes, granattes, green apples, liver, meat

Help your blood be better

T: (слайд ) Healthy Living Gide. Useful food effects our health perfectly. I hope you will follow this advice and use fresh and rich in vitamins and minerals products. If you eat meat, fish, nuts, cheese, milk protein will make your body healthy and energetic.





Some pupils give their own opinions according the table.

T: I asked a group of pupils to make a survey on this problem in your class. P, will you present the results.

P4:25 pupils were asked by us. Here you see that the most part of students of our class doesn’t do anything, in a word, they have inactive chaotic life. 34% of respondents eat fruit and vegetables, that’s good for their health. Only 20% of students go in for sport! It’s quite clear we should change our lifestyle, eating habits.

T: (слайд ) Oh, I see, maybe someone has own recipe of favourite dish? Natasha, please!

  • Presentation “Red hot rice ” (1.5 min)

T: Would you like to prepare such a tasty dish!?

T: (слайды) It’s very important to speak correctly, that’s why I’d like to suggest you revising such pronouns as: little, a little, few, a few, much, many, a lot of… Let’s remember the grammar rules of using these words.

Выполнение грамматических упражнений:

(слайд)

  • мало сахара

  • мало чая

  • мало чашек

  • мало яблок

  • мало кофе

  • мало сока

  • мало соли

  • мало света

  • много хлеба

  • много воды

  • много каши

  • много фруктов

  • много овощей

  • много мяса

  • много лимонов

  • много перца



(слайд)

This is my mother’s favourite recipe for fruitcake:

  • Put 3 cups of flour into a mixing bowl.

  • Add … sugar.

  • Slice … apples.

  • Pour in … honey.

  • Add … baking soda.

  • Chop up … nuts.

  • Add … salt.

  • Mix in … raising.

  • Bake for 45 minutes. Enjoy, dear!

  • Cut up … oranges.

(слайд) Fill in the gaps. Use much and many and the words: sweets, books, restaurants, food.

  • We’re not hungry. We don’t need … .

  • I’m allergic to sugar. I don’t eat … .

  • I like to read cookery books. I have … in my room.

  • This restaurant isn’t very interesting for tourists. There aren’t … in it.

(слайд) Fill in the gaps. Write much or many.

  • Your mother always asks … questions.

  • We don’t have … water.

  • children like ice cream.

  • There isn’t … jam in the bar.

  • There aren’t … shops in this city.

(слайд) Countable and uncountable nouns.

T: Repeat grammar rules and put the words into necessary column.

(слайд) Guess.

I need a lot of milk. I need a lot of eggs. I need some salt, some butter. What do I want to make? (omelet)

(слайд) Write How much or How many.

  • … … books about tasty food do you have?

  • … … apples are there in your bag?

  • … … chocolate can you eat in an hour?

  • … … salt do you like in your soup?

  • … … water is there in the mug?



(слайд) Write very few or very little

  • We have … butter.

  • There are … animals in the zoo.

  • There are … hotels in this town.

  • We have … juice.

T: And now, so clever and hungry, let’s go to the restaurant.

Ps: Oh, yes.

Role play “At the restaurant”



T: But firstly, let’s repeat the restaurant vocabulary.

  • (3) Video lesson “Food ” (1 min)



(во время видео официант раскладывает меню)

T: (слайд)

  • What would you like to eat? porridge, (fish, mushroom) soup, fish and chips, pizza, stake with potato, (boiled, fried) potato, rice, salad…

  • What would you like to drink? a cup (a glass) of coffee, tea, (apple, orange, pineapple, pear, strawberry) juice, milk, Russian tea, English tea, coke, lemonade…

  • What do you prefer for desert? fruit apple(s), pear(s), orange(s), grapes, yoghurt, (orange) jam, ice-cream, (fruit) pudding, cake, chocolate, sweets…

  • Would you like … ? I would like …

  • I could offer (some) … Oh, no, I’d prefer … With great pleasure!

T: (слайд ) Oh, I see! You like pizza! Watch the video lesson how to make pizza and write down the ingredients to make it at home!

  • (4) Video lesson “Pizza” (1 min)

T: What are the ingredients of pizza? Do you often cook pizza? What kind of pizza are you fond of? Do you consider pizza to be one of your favorite dish? Why? Why not?

T: H/W: Make up the recipe.

  • Survey

T: (слайд) And now I want to do a little survey and to know how healthy you are. Ask my questions, please. Our guests can take part too.

  • Do you often go to McDonalds? a)never ,b) seldom, c)often

  • What would you eat for breakfast? a) porridge b) hamburger with tea c) pizza with coke

  • What would you eat for dinner? a) porridge b) meat c) I would go to McDonalds

  • What would you eat for supper? a) salad with orange juice b) cheese c) hamburger

  • Do you do morning exercises? a) every morning b) seldom c) never

A: You are healthy
B: You have some problems with your health
C: Only doctor can help you!

P: Oh, it’s evident, we must control our eating habits…

Games (слайд «реши кроссворд», слайд «найди слова»)

T: Unfortunately, the time is up. I am very thankful to you my dear children for such creative and amazing work. All of you get only excellent marks and I hope you’ll do your best to follow all advice. Be healthy and wealthy! Good bye.

Описание проверочных работ и их усвоенности учащимися

Вид работы

Анализ

1

грамматические упражнения:

  • вставить слово (выражение)

  • разгруппировать по категориям

  • догадаться и вставить слово

  • правильно соединить буквы (слоги) в словах (игра)

  • направлены на отработку исчисляемых и неисчисляемых существительных в совокупности с лексикой по теме «Еда»;

  • правильный ответ появлялся с целью проверки после ответа учащегося в презентации (через спецэффект «выход»);

  • упражнения были выполнены учащимися практически всеми, т.к. урок-закрепление полученных ЗУН и данной теме было посвящено 10 уроков;

  • «слабые» учащиеся допускали ошибки при определении исчисляемости существительных, над этим следует поработать.

2

видео просмотр с выполнением последующего задания:

  • повторение и закрепление лексики

  • записать услышанное и увиденное в виде рецепта


  • во время просмотра видеоролика учащиеся должны были запомнить и записать рецепт приготовления пиццы;

  • с этим заданием справились не все, т.к. трудно было одновременно писать и отслеживать информацию, однако многие писали «по догадке»; главная трудность – отсутствуют устойчивые навыки письма, и над этим нужно работать.

3

аудирование

  • прослушать видеотекст и перечислить лексику по теме «Еда», использованную диктором

  • ответить на вопрос, который предусматривает выражение собственного мнения с доказательством

  1. предложен видеотекст, после прослушивания которого нужно было назвать слова по теме «Еда», употребленные диктором;

  2. ответить на вопрос диктора;

  • с первым заданием справилась большая часть учащихся, т.к. лексика была выучена учащимися, к тому же просмотр и прослушивание задействуют и зрительную и слуховую память учащихся;

  • второе задание выполнено в меньшей степени, т.к. учащимся (не всем) оказалось сложнее выразить свои мысли в виде развернутого монологического высказывания.

4

диалогическая речь

  • вступить в диалог по ситуации

  • драматизация игровой ситуации (спонтанно)

  • в ходе игровой ситуации «At the Restaurant» дети активно включились в розыгрыш диалогов, и это удалось всем (в разной степени сложности);

  • атмосфера доброжелательности способствовала непринужденному общению, а слайд с опорными конструкциями помогал учащимся построить вопросительные, отрицательные структуры.

5

монологические высказывания

  • высказать свое мнение по заданной проблеме (подготовлено)

  • принять участие в обсуждении проблемы (спонтанно)

  • подготовленные высказывания были изложены учащимися лаконично и отвечали сути заданной проблемы;

  • спонтанные высказывания показали, что умение построить развернутое сложное предложение требует доработки.

At the Restaurant.rar Скачать
Обсуждение материала
Для добавления отзыва, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Образовательные вебинары
Подписаться на новые Расписание вебинаров
Задать вопрос